Hallo,
Mn eerste dag aan dek begon gelijk goed met het controleren van bielsalarmen in de bak (voorop) met windkracht 6 ofzo, in ieder geval genoeg water om goed doorweekt te worden. Dit was nog in het Kanaal. 's avonds kwamen we buiten de beschutting van het land en begon het pas goed te slingeren. Alles goed vast gezet (dacht ik) of op de grond maar desalniettemin vlogen 's nachts de tijdschriften, cd's en boeken door mn hut. Heb het nu maar even laten liggen tot New York, het zal nog wel even doorgaan met slingeren denk ik.
In tegenstelling tot de Helen Mary is dit een heel wreed schip, dit betekent dat het een grote stabiliteit heeft waardoor je niet hele lange halen met een grote helling krijgt maar korte halen met een grote versnelling. Dit is verrot slapen, heb nog nooit zo'n lange nacht gehad als de afgelopen. 12uur in mn kooi gelegen en ik denk maar iets van 4u effectief geslapen. Pijn in mn rug bij het wakker worden van het corrigeren en een beetje brak natuurlijk. Het grote voordeel echter van een tanker met slecht weer is dat je geen lading hebt wat kapot kan gaan, kan gaan schuiven of overboord kan vallen. Alles zit dicht en in principe zijn we net een drijvende onderzeeƫr, dit is als alles goed dicht zit. Ik hoorde vanochtend namelijk dat de waterdichte deur op de bak vanacht open was gegaan door het water aan dek en de waterdichte tussendeur was niet dichtgemaakt waardoor het voor vol liep.
Dit is allemaal weer opgelost en als het goed is zit het nu echt goed dicht.
Verder zijn er vanacht 2 brandkasten en een foambox losgeslagen en is het vlot voorop losgekomen, opengegaan en naar achtergespoeld waar het nu
(kapot) in de reling hangt.
Buitenkomen doen we uiteraard niet meer, tenzij er dus water in de bak loopt of er een andere noodtoestand plaatsvind.
tot later,
Ruben
maandag 9 november 2009
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten