dinsdag 17 november 2009

I came in from the East with the sun in my eyes

Hee joh,
Morgen komen we als het goed is in New York aan. Dit betekent dat het afgelopen
weekend het laatste weekend op zee met Nederlanders aan boord was voor dit schip. We hebben dan
ook goed afscheid genomen zaterdagavond.
Voor mij is dit sowieso het laatste weekend op deze boot. Kantoor heeft namelijk bedacht
dat ze in Houston wordt omgevlagd wat betekent dat de Nederlanders eraf moeten daar. Ik ga al eerder en het plan was New York. Dat zou betekenen dat ik woensdag in het vliegtuig zit
ergens heen. Vaag bericht van kantoor met een voorlopig ticket voor mij naar Aziƫ kwam vandaag binnen.
Daar vaart de Jo Selje ergens rond, leuke boot met leuke bemanning naar het schijnt.
Deze vaart nu in Aziƫ gaat straks naar Afrika, daarna Houston en weer terug naar Afrika, wel een leuke route denk ik.
Het weer hier is zondag ook wat beter geworden, we varen weer volle kracht zonder al teveel spray,
geslinger en water aan dek. Het vlot hangt nog steeds in de reling omdat niemand er bij kon tot nu.
Verder zijn onze toplichten (soort koplampen) kapot, is er een trap voorop helemaal verbogen, is de isolatie
van de stoom en heatingleidingen voor een groot deel weg en is er een stoomleiding over 30 meter
goed gekreukeld.
Best wat shit dus. We hebben in ieder geval genoeg te doen mn laatste dagen hier aan dek.
tot later,
Ruben

Geen opmerkingen: