woensdag 21 oktober 2009

My hometown

Hallo iedereen,
Ben afgelopen dagen in Noordwijk geweest, had zaterdagmiddag een bevlieging dat het toch wel heel leuk zou zijn om bij mn vader's verassingsfeest te zijn en ben gegaan. Was leuk feestje en leuke verassing. Gelijk weer een hoop mensen gezien. De volgende dag overdag opa en oma over gehad en op strand gelopen met moeder. 's Avonds naar de kroeg natuurlijk. Hoop vrouwen (toeval, de heren konden niet op zondag) dus gelijk in het diepe. Wel leuk, niet te laat. Maandag echt uitgeslapen en wat dingen geregeld voor aan boord enzo. Op strand gelopen en 's avonds maar weer naar de kroeg, met de rest bier drinken, erg gezellig en uiteindelijk vond ik mezelf terug met Mirjam aan de bar en werd er laatste ronde geroepen. Nog even dag gezegd en naar bed (half 4?), half 7 weer op, half 8 in de auto naar het station. Om 10u was ik in Antwerpen maar kon nauwelijks op mn benen staan, voldoende helder om te weten dat ik aan boord moest komen maar dat was het wel. Het schip gebeld maar die namen niet op dus had ik bedacht dat ik maar door Antwerpen ging lopen tot ik weer een beetje nuchter was, vette hap gehaald, hielp ook niet.
11u weer gebeld en toen werd me gezegt waar ik heen moest.
Taxi geregeld en aan boord gestapt, daar stond een eenmanswelkomscommité wat heel blij was me te zien (filipijnen zijn altijd blij) daarna nog wat enthousiaste mensen gezien en de nieuwe baas ontmoet. Was wel lekker aankomen zo, net of je nog een keer thuiskomt (Wat leuk dat je er weer bent, hoe was het?) Na de lunch gelijk maar weer werken, ging ook nog wel beetje stroef, kreeg gelijk de wacht dus zit nu naast mn alarmkastje, nog niks gebeurt. Vanavond gaan we verhalen maar daar hoef ik niet bij te zijn, de 2nd had al wel door dat ik beetje moe ben.
Bij het eten vanavond was ik de enige die kwam opdagen, alleen aan tafel gezeten met 2 bediendes voor mij alleen, vreselijk decadent maar gelukkig kunnen ze er zelf ook wel goed om lachen. Snel gegeten maar, zijn zij ook klaar voor vandaag.
Thuis was heel leuk voor een paar dagen maar het is ook weer fijn aan boord te zijn, lekker rustig enzo.
Hoop dat ik een hoop mensen blij heb kunnen maken, een aantal mensen hebben mij in ieder geval wel blij gemaakt.
tot december,
Peace

2 opmerkingen:

Maud zei

en ik heb je niet eens gezien! schande!

hold on tight! tot december, xxx Maud

herma zei

hey Ruben

een beetje goooglen en je komt dan op jou weblog
leuk wat te lezen.
hoorde al van je moeder dat je hier was geweest.
en...dat je jullie schip kunt bezichtigen.
ik schijn dan mijn autonummer en paspoortnummer door te moeten geven.zal even zoeken zijn waar, dus waarschijnlijk kom ik zo bij je terug omdat ik het niet kan vinden.
lijkt mij erg leuk als botenvaarder eens een grote boot te bezoeken.
kan ik de appie meteen vertellen dat hij niet zo'n capsones moet hebben als doerakje
het is wel zo dat hij julllie (lees gijs en ruben) erg mist en zicht verheugt op jullie thuiskomst.
hij is er erg aan toe onderhanden genomen te worden en kijkt naar jullie schippershanden uit.
mijn paspoort:
nh 8817035
kenteken auto;xs-gl-89
doei op zee en tot ziens.
herma