woensdag 19 augustus 2009

De mooiste stad van ons land

'Hallo iedereen,
Hier nog een berichtje van mij. Sinds mn vorige bericht zijn we van Rotterdam naar Amsterdam gevaren, hebben daar voor anker gelegen en daarna een ruime dag binnen. Varen was weer heel mooi, zee, rust en zonsopkomst.
Amsterdam was ook heel leuk, ben 's middags alleen van boord gegaan en met de bus en trein op CS aangekomen. Daar had ik met Jana afgesproken. We hebben toen in ' de mooiste stad van ons land' de binnenstad doorgelopen op zoek naar het vondelpark, daar in de zon gelegen en beetje bijgepraat.
Daarna gegeten en even Liza in mn onderverhuurde huisje bezocht. Om 12u was ik weer aan boord en na 2,5 uur slaap mocht ik weer aan het werk.. Vandaag vertrokken we om 12 uur. (net na mijn werktijd) en kon ik dus nog even doorgaan. Tot nu (1545).. In de sluis bij Ijmuiden liet de Kapitein mij manouvreren op commando van de loods. Was weer een zeer positieve ervaring.
Al met al dus 2 topdagen. De sfeer aan boord is ook goed, de mensen gezellig en mn hut netjes. Heb het hier wel naar mn zin. Zijn nu weer op weg naar Rotterdam om nog 3000 ton te laden van de stof die in Amsterdam op was, beetje onhandig dus. Uiteindelijk gaan we echt een oversteek maken en richting de eastcoast. NY is al weer uit beeld maar de bestemming verandert per uur ongeveer dus kan ook zo weer het beeld binnenkomen. Jacksonville en Houston zijn wel zeker.
Tot later allemaal en veel plezier daar in de zon.
Groet,
Ruben'

Geen opmerkingen: