woensdag 13 februari 2008

Vangen

Hee gisternacht toen mijn kamaraad Piet (1e) even wat eten ging halen zag ik ze. Grote, dieprode vlekken op de sonar. Recht vooruit. Dus ik als een gek naar beneden om Piet te roepen die op zijn beurt alle schepen die bij ons waren opriep. Na even rond te hebben gekeken hebben we de netten uitgezet en zijn door de school gevaren. Voor het eerst deed de netsonde het dus konden we echt optimaal vissen. Na om te zijn gedraaid om nog een keer door de school heen te trekken ben ik naar bed gegaan (0700) en toen ik net wakker werd (1300) werden de netten weer gehaald. Het was niet echt veel maar wel meer dan vorige trekken.Op de brug noemen ze me hier Robin en zo ben ik ook aan de vloot voorgesteld over de VHF. We liggen hier met de Maartje Theadora, Annelies Ilena, MFV Zeeland en de Dirk-Diederik (Huib Meeuwenoord, Noordwijker) en gaan nu weer op zoek naar nieuwe scholen.

groeten,
Ruben

Geen opmerkingen: