donderdag 7 februari 2008

Eerste dag op zee

Hallo iedereen,

De eerste dagen aan boord zitten erop. We hebben in de haven ons een beetje kunnen oriƫnteren en zijn gisteravond rond een uur of 22 vertrokken uit IJmuiden. Het weer was goed en toen ik de vuurtoren van Noordwijk zag was dat zacht uitgedrukt een mooi moment. Ik sta nu de eerste 3 weken op de brug en Arjo in de MK daarna wisselen we om. Op dit moment heb ik net 2 uur alleen op de brug wachtgelopen midden in de straat Dover en we hebben nog niks geraakt dus dat is mooi. We zijn op weg naar de westkant van Ierland waar we op Blauwe Wijting gaan vissen maar nu is alleen nog een rommel dus is iedereen aan het opruimen. Het is nu 1125 UTC en we zitten op 50 48N 000 57E. De schipper gaat eten dus ik moet weer uitkijken. Ik stuur snel nog meer.

groeten,

Ruben

1 opmerking:

Berthelle zei

Tjee, leuk on nu al iets te lezen. en de straat van dover neteen is wel erg gaaf!! Bewondering!
Tja...en onze eigen vuurtoren.... gelukkig FMF bij de hand..
Dikke kus, mama