vrijdag 25 september 2009

I am sleeping inder strange, strange skies

”Hallo,
Berichtje uit 'the lone-star state', Texas dus. Het vliegveld heet hier George Bush international airport en hij woont hier (Houston) ook in de omgeving. Dat zegt wel genoeg denk ik. Reden genoeg om hier zo snel mogelijk weg te gaan.
Het alcoholvrije bier is al volledig geaccepteerd, sterker nog gewoon bier smaakt te zoet als je een nep beck's hebt geproefd.
Uitgedroogde van nelle uit rijstevloei (gewone is op) aansteken met lucifers is ook al een tijdje normaal. Kortom voel me wel thuis hier.
Ik werk sind afgelopen weekend (vertrek Missisipi) in de machinekamer waar ik een goed begin maakte door met mn kin tegen de HogeDruk
brandstofleiding aan te gaan liggen, kon mn huid nog net zien verschroeien op het metaal.. Je ziet er nu al niks meer van dus dat is mooi.
Verder gaat het allemaal prima beneden, heb het er wel naar mn zin, net als aan dek overigens.
We blijven nog wel een tijdje in de 'greater Houston area' rondhangen denk ik zo, 3 steigers nog en deze. Maar die moeten ook maar net vrij
zijn als wij dat ook zijn. Het is nogal druk hier met chemicaliënvaart. Na Houston wordt het nog steeds Antwerpen en Rotterdam,
verwacht wordt daar over een maandje ofzo aan te komen. Dan beginnen we weer van voor af aan.. Best wel een shitroute eigelijk
Maarja in december moet ik van dit schip af en dan hopelijk een andere route.
In Baton Rouge zijn we aan boord van een Nederlands Vroonschip geweest die naast ons lag, kreeg meteen aangeboden mn stage daar af te maken
en zij voeren Baton Rouge, Panama, carib, Baton Rouge, klinkt een stuk beter. Het schip was wel van een andere kwaliteit dan de onze.
Nou veel plezier daar nog,
Groet,
Ruben”

3 opmerkingen:

Arjo zei

Hey Ruben! Leuk om te lezen dat je het daar naar je zin hebt! Laat even weten als je in Rotterdam aan komt! Mischien zie ik je dan wel langs varen. Wij zitten dan nog wel te baggeren op de 2e maasvlakte! Zit op het schip de Oranje. Spreek je later en geniet van de tijd daar!

gssie zei

Hee harman,

Leuke verhaaltjes schrijf je joh! je had schrijver moeten worden, in plaats van zeeman. Ik houd je in de gaten, ouwe!

en aan arjo: Is het nog een beetje leuk op de tweede maasvlakte? hahaha. Peace,

Gijs

Ruben de Boer zei

Hee mannen, nou kan ik ook niet achterblijven. Ja leuk hor hier. Daar ook? Zal je snel ff mailen Arjo. Lig nu in Antwerpen met internet, vandaar.
Nou niemand leest dit toch maarj.
Peace