zaterdag 16 januari 2010

I've got every reason on earth, to be mad (B)

Dat was het dan, de omvlagdatum is bekend, 25 januari is dit een Noorse boot met volledige Filipijnse bemanning. Wat vroeger een mooi bedrijf was met meer dan 40 schepen gaat naar de klote dankzij mismanagement, teveel mensen op 4 kantoren voor een handje vol schepen.. Dat kan natuurlijk ook niet echt lang goed gaan.
Had ik dat allemaal maar van tevoren geweten.. Straks zit ik helaas in een vliegtuig met 20 dagen (more or less) te weinig in mn monsterboekje.
Gelukkig lijd ik niet zo snel aan stress en aanverwante kwalen en ben ik nog wel opgewekt. Het is alleen zo dat ik nog wel een maandje of langer zou willen blijven.
Inmiddels zijn we in Mexico aangekomen, het zou niet veel langer moeten hebben geduurt want de hoofdmotor staat op het punt het te begeven en we hebben geen spares. Wordt een beetje improviseren, overmorgen zijn we weer weg richting Freeport (die naam stamt ongetwijfeld nog uit de tijd dat de USofA een vrij land was), de 19e is de geplande aankomst Houston en na 6 dagen daar er dus af.
In Mexico hebben we een pelton militairen (marine) aan boord gehad die met honden en M16s naar drugs gingen zoeken. De drugshond wou alleen de machinekamer trap niet meer op, dat mocht de hwtk oplossen, die kwam onder de haren koffie drinken. Iedereen had wel medelijden met de hond in de machinekamer, veel te hard geluid, stank en steile trappen. De drugs-zoek-mevrouw was wel mooi, altijd leuk natuurlijk.
tot (te) snel

Geen opmerkingen: