dinsdag 8 april 2008

Rio

Hee iedereen,
Nou gisteren gingen we naar Rio de Janeiro. Ik kwam op wacht om 8 uur en er waren allemaal kleine bootjes en grote schepen om ons heen. Als je naar buiten liep kon je het land al ruiken, das heel raar want dat ruik je 'normaal' nooit natuurlijk.
We kregen een belletje vna de agent dat de nieuwe ploeg op het vliegveld vaststond omdat ze hun monsterboekjes bijna allemaal aan boord hadden liggen en zonder monsterboekje mochten ze er niet af. Wij dus het schip op full ahead gezet om die monsterboekje zo snel mogelijk bij het vliegveld te krijgen, om 3 uur moesten ze anders weer terug naar NL. 1 iemand moest ook terug want die had zijn monsterboekje thuis laten liggen. Die komt later met een anders schip mee. Nou rond een uur of 2 's middags kregen we een loods en voeren we de baai in, het jezusbeeld is mooi vanaf daar en de brug is echt enorm. Net achter de brug hebben we geankerd en ging de loods van boord, toen begon het hele papierwerk circus. Agenten, bunkerboot, douane (die durften niet de loodsladder op dus dat was mooi) Ik heb toen met Arjo en Vladimir manifoldwacht gehouden, dat houd in dat je bij het manifold waar de bunkerslang aangekoppelt wordt kijkt of er niks lekt enzo, wel relax dus met mooi uitzicht en goed gezelschap.
rond een uur of 7 nieuwe tijd kwam de nieuwe bemannign aan boord en om 9 uur moest ik op de brug staan met de schipper en de loods om naar buiten te varen. Daarna ben ik gaan liggen en om 6 uur werd ik weer wakker gemaakt omdat de schipper en 1e stuurman moe waren van het vliegen en het gedoe moest ik van 6 tot 8 wacht houden. Er kwam een schip stuurboord in waar ik voor uit moest wijken dus dat was wel leuk. Na 8en nog ff pauze gehad tot nu (1 uur 's middags) nu gan we de wachten indelen, hoop dat ik ook gewoon een wacht krijg, dat is wel relax namelijk.
Nouja iedereen weer bijgepraat, we zijn dus toch even in Zuid-Amerika geweest, nu op weg naar de straat van Malghaën (sorry als ik het fout schrijf). Het internet is weer kapot dus mijn skyfile mail wordt weer gelezen, ik weet niet hoelang het duurt, hoop dat het snel over is. Heb zin om nu op de pacific te gaan vissen en lossen enzo, dat is wel heel gaaf namelijk, heb ook wel weer zin om naar huis te gaan maarja, wie niet..
Groet,
Ruben

Geen opmerkingen: